12 Ara 2018

RÜYALAR

                                        rüyalar gerçekte nedir

Hepimiz rüya görürüz. Görmüyorum diyenler ise hatırlamayanlar. Peki rüyaları gerçekten bilinçaltımız mı oluşturuyor ? Yoksa sezgilerimiz devreye girip gelecekten haber mi veriyorlar ? Rüya konusu her daim merak ettiğim konulardan biri oldu. Bu konularda çeşitli makaleler, bilimsel araştırmalar okudum. Beynin uyku sırasındaki o bilimsel evrelerine girmeyeceğim. Ben farklı açılardan bakmak niyetindeyim.

Mesela tabirlere baktığımızda uçmak, birinden kaçmak, aşağı düşmek, yüzmek gibi popüler rüyalar bilinçaltımızda bizim aşmaya çalıştığımız, korktuğumuz, kaybetmekten korktuğumuz sevdiklerimiz ile ilgili mesajlar verir.

Peki her rüyada görünen olay yada nesneler herkes için aynı şeyi mi çağrıştırır ? Açıkçası ben öyle olduğunu düşünmüyorum. Bir renk yada bir nesne o kişinin hayatında ne anlama geliyorsa bilinçaltına da öyle kaydedilmiştir. Dolayısıyla kişinin rüyasında gördüğü o kırmızı defter yada yeşil ayakkabı o kişinin bilinçaltındaki kırmızı ve yeşil rengin uyandırdığı duygu durumu ile ilgilidir. Ayakkabı ve defter de aynı şekilde kişinin günlük hayatında ona ne anlam ifade edebileceğini düşünmek gerek.

Bence genel tabirlere bakmadan her insan kendi rüyasını yorumlayabilir. Kendini daha iyi tanımak adına, ruhsal yolunu bulmak adına bunu yapmalıdır da. Evet hepimizin hayata geliş amacımız var. Dünyada maddi bir hayatın içine doğduğumuzda ruhsallığımızı unuttuğumuz ve maddi bir yaşam savaşına sokulduğumuz ama asıl amacımızın bu yolu hatırlamak olduğunu söylüyorum. Ve hissediyorum. Rüyaların bize yol gösterdiğini düşünüyorum. Kendi hayatımızda bu yolu en iyi biz yorumlayabiliriz. Hepimiz zor zamanlar yada yol ayrımlarından geçmişizdir. Ancak bu zamanları aşmak bizi her zaman daha güçlü yapar. Bir yol gösterici olarak bilinçaltımızdan ve onun en iyi açığa çıktığı rüyalarımızdan da faydalanmalıyız. Bu yol göstericiliği fark ettiğimden beri rüyalarımı yazmaya başladım. Ve geniş bir çerçevede kendi hayatımda anda olan durum ve olaylar için yorumlamaya başladım. Deneysel olarak bulgularım bana ruhsal yolumuzu bulmamıza yardım ettiklerini gösterdi.

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ?
Share:

3 yorum:

  1. Bu açıdan bakıldiginda gördüğümüz rüyalardan sonra rüya tabirlerine bakmamız anlamsız kesinlikle katılıyorum yeşil herkes için aynı şeyi ifade etmez kiminin en sevdiği renktir kiminin nefret ettiği......

    YanıtlaSil
  2. Bu açıdan bakıldiginda gördüğümüz rüyalardan sonra rüya tabirlerine bakmamız anlamsız kesinlikle katılıyorum yeşil herkes için aynı şeyi ifade etmez kiminin en sevdiği renktir kiminin nefret ettiği......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen her insanın bilinçaltı kendine özel. Farkında olduğu ya da olmadığı bu yaşamına kadar kaydedilen inançlar orada açığa çıkar. Ben şuna inanıyorum. Uyanınca rüya bize olumlu hisler veriyorsa güzel bir olayı işaret ediyor olabilir yada hissettirdiği şey olumsuzsa sezgiler yoluyla dikkatli ol diye uyarıcı olabilir. Bunu hepimiz hissedebiliriz bence.

      Sil